دوشنبه

موارد پنهان در تاریخ




خلاصه ای از موارد پنهان در تاریخ و نجوم کهن ایران

تاریخ نشان میدهد آغاز دخالت ها و ویرانگریها در تاریخ و نجوم ایران از زمان تهاجم اسکندر شروع شده است.
یونانیان بعد از آشنایی با تفکرات زرتشت و فرهنگ ایران به ایران سفرهای زیادی داشتند و توانستند با مکتب ایرانی آشنا شوند و بعد از اسکندر این طریق به صورت وحشیانه ادامه پیدا کرد و سیاست باعث شد تاریخ را به دروغ کشیده و راحت از مکتب ایرانی به نام خود استفاده کنند. مثل تازیان که نام تمدن اسلامی بر آن نهادند.
در ادوار کهن اکثر رویدادهای تاریخی ایران بصورت عید و جشنهای سالیانه نموده شده بودند جشن هایی که از ماهیت و سال های آن وقایع همگان بی خبر هستند ولی در حقیقت آن عیدها زمان های تثبیت شده از حوادثی بوده اند که در مقایسه تاریخ رویداد هر یک از آن حوادث با موقعیت زمان جشنی که به آن رویداد منتسب است امکان یک روز مغایرت و خلاف متصور نیست و به بیانی دیگر تاریخ حماسی کنونی ما در دوران گستردگی آن به گونه فرش تنیده و نقشداری بوده که تار و پود وجود آن را ادوار نجومی تشکیل می داده اند.از سده ها پیش از این بیگانگان شروع به نابودی تار و پود این نسج پربها کردند و در طی مدتی که از بیست و سه سده تجاوز میکند از آن بافت منسجم و پرنقش جز تصویری مبهم اثر بیشتری در صفهات تاریخ باقی نگذاشته و این امر موجب شده تا زمانهای مربوط به وقایع تاریخی نجومی این سرزمین برای هم میهنان ارزشمند ما و یا دانشمندان سایر نقاط گیتی ناشناخته بمانند.
از سهل پور نوبخت: 
 "...و ساختمان های گوناگون را که بر سنگ ها و تخته هایش انواع علوم نقش و کنده کاری شده بود با خاک یکسان نمود و با این خرابکاری ها و آتش سوزی ها هماهنگی آن را به هم ریخت و درهم کوبید و از آنچه در دیوان ها و خزینه های اصتخر بود رونوشتی برداشته و به زبان رومی و قبطی برگردانید و پس از آنکه از نسخه برداری های مورد نیازش فراقت یافت آنچه به خط فارسی که به آن گشتج می گفتند در آنجا بود به آتش انداخته خواسته های خود را از علوم نجوم و طب و طبایع گرفته و با آن کتابها و سایر چیزهایی که از علوم و اموال و گنجینه ها علما به دست آورده بود به مصر روانه داشت.و چیزهایی در هند و چین ماند که پادشاه ایران در دوران پیامبر زرتشت و جاماسپ حکیم نسخه برداری نموده و به آنجا فرستادند.
پس از تهاجم اسکندر.سلوکیان بابل و بطالسه یونان و مصر هریک به گونه ای تاریخ نگاری و گاه شماری ایران را مورد اقتباس قرار دادند و متعاقب آنان یهودیان یونانی زبان و رومیان نصرانی مذهب و مانویان مهرگرا یک سری فعل و انفعالات دیگر در علوم فوق اعمال کردند.
اسحاق راهب : " بطلمیوس فیلادلفوس که از شاهان اسکندریه بود در دوران پادشاهی خود به جستجو کتابهای علمی پرداخت و این کار را بر عهده مردی به نام زمیره گذاشت و او گوید که پنجاه و چهار هزار و یکصد و بیست کتاب جمع آوری کرده.به پادشاه گفت هنوز هم مقدار زیادی از این کتابها در سند و هند و جرجان و ارمان و بابل و موصل و نزد رومیان باقی مانده است.
و... پس از او تاریخ پردازان و حسابسازان یونانی و سپس وارثان رومی آنان در هیچ زمان و تحت هیچ شرایطی از تلاش و کوشش جهت از هم گسستن و نابود ساختن پایه های تاریخ و نجوم کهن ایران و پوشیده داشتن واقعیت هایی که اساس آنها بر پایه های آن علوم گذاشته شده غفلت نکردند و ثمره این دخالت ها رشته ای از افسانه های آشفته و نا متعادل است که به نام تاریخ حماسی ایران برجای مانده و کتب تاریخی ایران مشحون بر چگونگی آنهاست.
در ایران باستان و پیش از آنکه تاریخ کشور ما به گونه کنونی در آید ارتباط هایی بین سالهای تاریخی و ادوار نجومی وجود داشته که همگان از چگونگی آن بی خبر مانده اند ولی در سالهای اخیر جریاناتی که به رقم این سطور گذشت سبب شدند تا چگونگی پیدایش و تحولات ادوار نجومی و واقعیات تاریخی وابسته به آنها شناخته شود. این یافته ها مجموعه ای از حقایق را تشکیل میدهند که پذیرفتن آنها برای معتقدین به فرهنگ های غریبه اکراه آور است چون حقایق آشکار شده واقعیات را به گونه ای غیر از آنچه در اکثر قریب به اتفاق تواریخ مسطور است نشان میدهند و از چگونگی انحرافاتی که با تائید و همراهی بیگانگان یا فرهنگ فروشان بر تاریخ کهن ایران مستولی شده سخن میرانند.
شناخته شدن وقایع اولیه موضوعات زیر که در اینجا آمده سبب می شود تا آن پرده استتاری که بر روی جریانات تاریخ کهن ایران کشیده شده برکنار شود و وقایع بصورت حقیقی خود آشکار گردد:
-         مبدا های تاریخی در ایران.
-         پیدایش مهر گرایی در ایران.
-         روزها و سال های " تاریخی نجومی " مربوط به جشن های فروردینگان . اردیبهشتگان . خوردادگان . تیرگان . امردادگان . شهریورگان . مهرگان . آبانگان در ارتباط با جریانات تاریخی قبل از زرتشت و سایر عیدهای باستانی مربوط به بعد از زرتشت.
-         گاه شمارهای توفانی.زروانی.زرتشتی.میلادی.مانوی.معتضدی و مبانی آنها.
-         ایام هفتگی در ادوار 120 سالی اشمورتیک و وهیگکیک.
-         رفع اشتباه از سالهای: پیدایش سلسله اشکانی.ظهور مهر اشکانی.ظهور مانی.تاج گذاری اردشیر بابکان.
-         چگونگی تاریخ محاسبات نجومی در گاهشمارهای دیگران به تبعیت از گاه شمارهای باستانی ایران.
چون بیشتر روایات بمنظور ارزش تاریخی و یا نجومی بخشیدن به افسانه ای و یا مخدوش ساختن پدید آمده برای گذشتن از اینگونه موانع تصادف غیر منتظره ای ضرورت داشت که با مکشوف شدن ارتباط های موجود بین ادوار نجومی و جریانات تاریخی ایران چنین پیش آمدی روی داد که موفق شده تا از میان انبوهی روایات آشفته و نامتعادل حقایق را بیرون کشد و با محک ارقام درست و نادرست شناسایی شود.چون ارتباطات موجود بین گاهشمارهای ادواری و جریانات تاریخی با زبان ارقام تجلی میکنند و با ابزار اعداد واقعیت ها را نشان میدهند.
منبع: تاریخ و تاریخگذاری در جهان از کاوه / تالیف nasleahurai.blogspot.com

هیچ نظری موجود نیست: